söndag 15 maj 2016


Det här är keltiska grejer.
Samma som gundestrupskålen,såg den i London på utställningen
om The Celts..Men nu är vi på Historiska museumet i Sthlm..



Det här däremot är svenskt..
Den hittades i nån Uppländsk skattgömma..
Titta på ornamentiken..Visst känns den "bekant"..


En skylt i guldrummet på Historiska stod det att när dom 
höll på att spränga i Rotebro inför vägbygget så flög det silverföremål i luften.
Det hade varit en spricka i berget ,en skattgömma alltså..



Det här bjuder jag på.
Jag har ritat varenda rispa på denna klocka.
Tidsåtgång ca 78 timmar..
Och jag är oerhört stolt över mig själv att jag
 äntligen vet hur jag ska göra för att alla ska kunna se
svart på vitt vad det är jag menar..
Samt med min teknik f örhoppningsvis göra samma 
sak som jag ,och hjälpa mig rätta till den feltolkade
historien om det forna Nordiska Riket.
Sen så ska ni veta att jag gör detta dygnet runt med allt.
Jag har lagt ner hela min "själ" i detta.
Och det kommer du med göra när du börjar..



En del saker var faktiskt bättre förr..