måndag 30 maj 2016

I Hunt Alone

Utelämna inte ett ord
Lägg inte till något ord
Låt inga ord byta plats

Det vimlar av förklaringar men ingen är riktigt övertygande..
Min tur


Kristendomen har icke blott föraktat vetenskapen
utan även sanningen som sådan.
Den har också underattat moralens betydelse då den
 låter den eviga saligheten
bero på andra ting än moralen.

Min tur
Min avritning efter det Nordiska syftet och uppbyggnadet före
kristendomens övertagandet av det som idag kallas Uppsala Gamla kyrka

-Hon ser mönster (koko) får jag höra..
Och vad för mönster tror du jag ser?
Jag ser inga mönster jag ritar av ALLA stenar..
Sen slår jag upp ALLA stenar som kyrkan är uppbyggd av.
Ljusgrå granit,röd granit,röd sandsten med grå inslag,rödgrå
 granit, svartgrå finkornig granit med röda inslag,ljusröd sandsten,
vitröd granit med kvartsinslag
blås basisk stenart med ljusa inslag,? osv..
Någon som hört talas om stenmosaik??
Knappast eftersom jag är den enda i hela Norden som vågar,ser och
fattat vad kristendomen gjort i detta land.


Påbörjad avritning av Uppsala gamla kyrka ena sidan

Sen läser jag en massa,åker runt,och det är då som polleten trillar ner.

Sinnrika lekar med de lärda tecknen ,numeriska omvandlingar 
ersatte ord, bildtecken med taltecken.
Bygge ofta på genomarbetade systen av sifferskrift tom på 
en invecklad talsymbolik
(Kolla upp Sargon den andra han ser väl endå ut som en tvättäkta
nordisk hedning?)