lördag 14 maj 2016

Hammarby,Skälby Gravfält


Jag orkar inte mer..Jag är slut.Vet ni hur många gravfält
jag har varit på här i Uppland?..


Hur kan sveriges arkeologer och historiker missat detta?
Dom kanske inte vet hur dagens teknik fungerar??
Förmodligen..


Tusentals år..Dom har varken försökt eller ens 
varit här??.Gravfält..SKÄMS..






Vad fan är det här för jävla gravfält..


Igår var jag på historiska museumet.
När jag fotade den gamla klockan från Össeby-garn för 116:e ggr
råkade jag på en "guidadtur" som var nyfikna på mig.
-Jag skriver en bok om det Nordiska Riket sa jag.
Sen vart det tyst.
Då berättade jag vad jag gjort lite snabbt angående min titel på boken.
-Oj Vilket jobb...Fick jag till svar.
Vilket jobb.
Det "jobb" jag gör är att åka till platser,fota,dokumentera,rita av,
åka tillbaka,åka till nya platser,läsa allt som finns "rapporterat"
osv..Hur fan kan man skriva en historiebok om något
man inte vet någonting om eller om någon plats man 
inte ens har varit på??


Dom som skriver våran historia har gått efter "gamlaböcker"
tolkat felskrivningar och "försvunnadokument".
Hade dom istället som jag åkt runt och besökt platserna samt
tittar runt och utgått ifrån dagens vetenskap och teknik.
Det räcker fan med att bara googla idag..
Men det går inte..Man ska fortsätta att skriva om 
Adam av Bremen,Olaus Magnus,och  dom gamla grekernas
legender om dom barbariska hedningarna från norr.


På fullaste allvar nu..
Tror ni att människan  i 1000 tals år har ägnat sig åt
gudadyrkan? hedniska ritualer? resa stenar "hullerombuller"
Knacka hällristningar och runstenar i nonsenskrift??..
Det räcker nu..Det räcker nu med denna respektlösa
okunskap som ni har mot våra forna förfäder..

Jag ger er min teknik för att en gång för alla bevisa
och lära oss vad fan det är som pågått är i Norden.
Samt att vi Nordbor haft mer i huvudet och varit mer smartare
än dagens historiker.
Jag är den nya generationen.
Följ mig.
Så ska jag visa dig.
Och du kommer lära dig.