torsdag 19 maj 2016

Cold Wind Blows

Jag var  uppe tidigt imorse.
Då jag hittade Rickard Dybecks teckning härifrån igår kväll,
aldrig hört talas om denna.Den står ifs inte med i 
Upplands Runinskrifter..
Och jag har endå plöjt på ganska bra i 
Odensalas gravfält och skogsdungar tycker jag..




Sen kommer man hit..
Alltså...



Ärligt talat jag vet faktiskt inte någoting alls längre.
Varför har dagens historiker och arkeologer
skitit i detta??



Båda skogsdungarna har fotats och dokumenterats noga idag.
Jag skådade något därav gick jag över hit till andra sidan..


Där den gula pricken är står jag alltså,
skogsdungen med "gravfältet" är på andra sidan.
Alla blåa markeringar är sk "fornlämningar" enligt
RAÄ


Alltså  U453 och  U454

U453 
Jag fotar alltid från alla sidor..


Då ska vi se sa den blinde..


Det som är så förvånandsvärt "lustigt" är att
om man gör som jag och "fylleri" rätt linje..
Sen när man tar bort bilden..
Då blir det något helt annat än 
"Torkel och Gisle lät resa denna sten efter sin broder Styrbjörn
och Sefare (reste också stenen) Visäte högg "

Välkommen till 2000 talet


Nåja tillbaka till "bautastenen"..
Den här låg längst med..




Extraordinary claims require extraordinary evidence
Carl Sagan



Photoshop-Threshold-svart och vitt


Titta noga nu..
"It pays to keep an open mind ,but not so open so the brain falls out"
Carl Sagan