torsdag 26 maj 2016

Encore


Nu ska jag lära er att trolla.
Här har vi ena takvalvbågen från en kyrka i Uppland.
Då börjar jag med att åka dit en jäkla massa ggr.
Sen läser på om allt,kyrkoinventarier,donationer,präster,
läget,runstenar,fornlämningar runt,"fyndijorden",ombygnationer,
fotar alla gravhällar inne i kyrkan,och ute (seriöst alltså)
bogårdsmuren,går runt några varv för att kolla in området.
Går så långt bak i tiden som det går,sen tänker jag en hel del själv.
Har även blandat egen "kalkputs" och färg 
(hittade ett recept från 1500) för att testa och se hur det ser ut när jag
 målat över en gammal målning jag gjort.
Sen tittar jag på byggnadskonstruktionen.kordinater,satelitt.
Att jag gör så här är för att jag måste vara säker.
Till mina "lärjungar" så gör bara som jag säger.



Ca 4 lager i filter ,gradient map,Invert,Threshold och en vanlig.
Sen börjar jag med dom mörka kontrasterna.
(Blir mycket Eminem musik just nu)
Tar bort bilden efter några timmar för att se om något hänt.
Jag försöker inte på något sätt som ni hitta på saker och ting.
Jag vill se orginalet.Och då måste jag svinga mitt trollspö.


En övermålad takvalvbåge i en av Upplands äldsta kyrkor.
Pinsamt RAÄ pinsamt..
Jag gör det här för mina forna förfäders skull..
Och Olof Rudbeck
Ingen annans.