måndag 9 maj 2016

Basic Thugonomics


Den här stenen ..Den här stenen är oerhört viktig i 
jakten och förståelsen om våra forna förfäder.
Om jag skulle säga till er hur många bilder jag har fotat av den,
skulle ni förmodligen tro att jag var tokig..=)
Men stenen är för utmärkande,välplacerad ,knackad och 
ornamenterad i sådat unikt
utförande att våra sk "runologer" inte ens har varit här eller
ens försökt att se det annat än. "Rest sten till Gustav Vasas minne" är
bara tragiskt.Men tur att ni har mej då.Ni som hittat hit.
Jag har hittat en "snarlik" sten  som står vid Solna kyrka,
"överknackadsåklart" men inte baksidan.
Hur som helst. Jag vet nu vad det är som dagens runologer,
historiker,arkeologer "förbisett". Det har tagit mig snart 2 år..
Men med tanke på hur lång tid det måste tagit för
våra forna förfäder att knacka denna enorma sten så
skäms jag över att ingen ens har tänkt  tanken eller ens
funderat över hur det kommer sig att Uppland är ett av världens
"runstensrikaste" länder .
Annat än att det är "förkristligahedningar" som maniskt knackat sten
åt den nya religionens intrång.
Knappast..
Imorron ska ni få se den här "rekonstruerad"