söndag 8 maj 2016


Vet ni hur många timmar,månader detta har tagit mig?
Folk som skrattat år mig,kallat mig  "fanatisk runfantast" osv
men den uppfattnigen brukar ändra sig ganska fort när jag berättar vad jag gjort
för att komma fram till detta,
hur jag gör,var jag varit, samt varför jag gör det 
-Oj vilket jobb,säger dom då istället.
Och vad säger det då om dagens historiker,våra lärda män.?
Som skriver våran historia efter några halvtaskiga teckningar från 1600 talet?
Utan att ens försöka?

Vet ni hur många ritblock jag har förbrukat i att försöka rita av en runsten?
Tills jag kom på detta..Som jag gör nu..
Den enklaste lösningen är alltid den svåraste att komma på..
Men nu har jag kommit på den och delar därför med mig den till er /alla
helt gratis oxå.

Bilden ovanför är en del av Granby hällen,Upplands största runhäll enligt
dagens forskare.
Titta noga nu..
Jag håller på att fylla i dom rätta linjerna..I Gråskalor oxå..