onsdag 11 maj 2016

Sten studier


Stenstudier i "bogårdsmuren" 
Det är ganska lätt att se vilka stenar som är "urgamla".
Teknik: Photoshop,filtret invert,wacom ritplatta.

Sen tar man bort bilden 4 timmar senare..
för att se om det hänt något..
Vilket det gjort..
Vad det är däremot har jag ingen aning annat än att det är något
"förkristligt" "urnordiskt.."Jag tror knappast dom fraktat stenar
runt om i landet för att bygga "kristliga kyrkomurar.."
Däremot har man snott dom fina stenarna och sedan spräng resten 
till mur och annat byggmaterial..
Jag har fått fram "3 tidsepoker" på stenar runt om.
Jag har kategoriserat" in dom i även utöver vad det är för sten..
Den ena är massa konstiga djur som biter i något.
Sen en gubbe med något i näsan..eller munnen
Samt någon gubbe som sitter på en häst och har en trästav eller nåt där bak.
Tecknerna som jag hittat är gjorda på sidan i nån slags kalligrafisk stil.
Därav prickarna och dom ojämna strecken..
Det ser ut som nån tidig version av ..tja.."feniciskt ursprung" nån
slags uträkning.
Det finns inga genvägar..
Därav ritar jag i rispa för rispa,streck,för streck,prick för prick.
Och då....då vet man..
Hur många ifrån RAÄ eller av Sveriges "runologer" tror du gör detta?
Precis..