tisdag 17 maj 2016

The Animal i have Become


Gravhällarna inne i kyrkorna har jag inte hållt på med så länge.
Började med dom i höstas. Då jag började läsa latin samt
ville komma underfund med varför alla svenska "kyrkor" 
har detta Latin på dom  fina sk gravhällarna samt dessa enorma
 grammatiska felknackningar.
Därav trillade poletten återligen ner.
Denna ligger i Sollentuna Kyrka i dsk "vapenhuset".
Det är minst 3 olika typsnitt. Därav börja jag leta stenknackningstypsnitt,
samt skriva av hällarna ,ta reda på vilka personerna var medtadels präster
och biskopar.Men nu ger jag blanka fan i dom för det enda jag bryr mig om 
är stenen.Tror du man fraktat hit den här enorma pjäsen  
(den är typ lika lång som jag)på 1500 talet??..
Den är omknackad i minst 3 olika lager..
Då ska vi se..


Här har jag ritat varenda rispa i stenen,
Jag började med latinet varpå det hela fallerade ganska snabbt.
Den här har jag hållt på med länge.. Som du kanske ser..


Sen kan man se på Stenen var den är hårt arbetad,bränd och slipad.
Men en del ränder går aldrig ur..
Och när det kommer till kyrkan och kristendomens rövartaktik.
tänker jag väldigt strategiskt.
Men det enklaste är bara att vända allt upp och ner och fylla i..