söndag 22 maj 2016

The Unknown Solider


Om ni anser att jag är en dryg jävel så misstar ni er totalt.
Jag är faktiskt en ganska snäll tant men däremot ärlig,
lite för ärlig kanske.Många i min omgivning har och säger åt
mig att inte "gåpåkristendomen" då kommer ingen att 
ta dig på allvar säger dom.
Alltså jag ska inte gå på kristendomen?
Den som kom in och "missionerade" hela det Nordiska folkets hedningar?
Och allt som sedan är uppbyggt efter denna religion i Norden då
det inte funnits något annat innan?
Då hela våran tankebyggnad är inarbetad och utvecklad ur denna.?
Jag kan göra detta för att jag är den jag är,och för att jag ifrågasätter allt,
om och om igen,och åker runt som jag gör.
Min förmåga är detaljer samt att jag har "fotogeniskt minne" så att säga.
Det har bara tagit mig tid att lära mig hur dom fungerar.
Och nu använder jag dom i detta syfte.
Folk är alltid skeptiska och nedlåtande mot "sånna som mig" ,
jag har varit det med i många år men aldrig mer.
Utan mina "extraordinära förmågor" hade jag aldrig kommit så här långt.
Och för er som inte har "extraordinära förmågor" så gör jag så gott
jag kan i att förklara så nogrant , samt visa er vad jag ser och
hur jag kommit fram till det.

Össeby.Garn ödekyrka .
Med en gravsten på baksidan som det står 
"Här vilar herr Carlous".
Det namnet finns i ett brev i Vallentuna Kalendariet.
Med tanke på årtalen så känns det ganska logiskt att koppa ihop
dom med varandra. Sen stod det även en liten notis om 
Herr Mathias som köpte  Vallentuna kyrkan
han var kung före knut..Det ska jag gräva ner mig i ett tag..