torsdag 26 maj 2016


Jag satt häromkvällen och försökte komma på hur jag skulle
kunna räkna ut grader .
Då våra forna förfäder måste ha begagnat denna konst då 
stenarna ligger så exakt osv..Jag tror knappast dom hade tillgång 
till Internet eller ipad för 4000 år sedan?
Däremot finns det en del fiffiga "fynd" att beskåda i detta ärende .
Nu är ju visserligen detta på bilden sk "vikingabroscher" ,keltiska dessutom.
Enorma oxå,men vi vet ju att jättar tillhör folktrons värld och till stor del
av sagornas speciellt här i Norden men som sagt det är ju bara
sagor och gamla trolldomssägner.
Hur som helst så tycker jag dessa broscher såg intressanta ut att se om 
dom går att använda till något annat än utsmyckning..
Men då dom är som allt annat mest för allmän beskådning så får jag
helt enkelt tillverka en själv..