tisdag 5 januari 2016

Vapensköldar


Vapensköldar i Vallentuna kyrka.
Vilket fantastiskt hantverk..


Hur många finns det sammanlagt i vallentuna kyrka?
Vad står det om dom i inventarieböckerna?

Jag samlar på "vasa märken" bla..


Dom stör mig..
Klingspor,Oxelstierna,Appelbom,Knorring..




Magnus Gabriel De La Gardie ska vi inte ens diskutera..
Den skurken har inget med bilden att göra men vill ni veta
om våran forna historia så måste man läsa allt..


Alla dessa tyska och franska adelsmän som delade upp landet
friskt efter behag..Kom igen nu..



Morr


*morr* i detalj
Dessa satans adelsmän..


Knackad sten..
Först fyller jag i texten..
Sedan orginalet..Under..


Jag ska försöka begränsa mig..
Men man kan inte lära sig att bara se en..
Jag måste se alla..
Då ser man sedan vad dom gjort..