fredag 22 januari 2016

Sin Sin Sin


Min pappa gav mig ett citat som han tyckte passade på mig..
"I himlen är jag inte välkommen
och i Helvetet vill dom inte ha mig"

Denna bild föreställer ena väggen i Fresta kyrka..
Jag använder mig av olika lager då jag fyller i.
Då denna kyrkvägg var så tydlig i dom äldre markeringarna så har den
förmodligen bara blivit omkalkad en gång varpå sedan ommkomoponerad till detta larv..

Nu ska ni få se orginalet..


Jag använder mig av dåtidens teknik blandad med nutidens så att säga..
Först har jag ett lager där jag fyller i alla prickar 
(du fattar vad jag menar när du börjar själv, jag hjälper dig och visar gärna)
Sen ett lager med dom felkomponerade målningarna som ni ser..
Sen ett lager med den ljusa kontrasten
Sen ett med den mörka..
Så kan man lättare se om något händer varpå vissa lager faller in klockrent.
Dom har alltså skrivit tecknerna längst med sidorna för att inte störa dekorationen..

Sen är det så fantastisk detaljerad konst av forna slag..
Därav att historiker skitit i det..
Den där sk rundjuret är felmålat,orginalet är ett djur av något slag som dom har
skrivit tecknerna i tänderna så att säga..
 (fått fram det på 6 olika ställen nu så det kan jag faställa)
Jag nollställer mig helt , man bygger inte sånna här  byggnader för att sedan
 måla sånna här puckade Albus Pictor målningar..
Och man KNACKAR,RISTAR,HUGGER inte in fel..f
örsöker inte hitta på nåt som dåtidens lekmänn.
Jag är tyvärr smartare än så..Sorry..