lördag 30 januari 2016

Stenstudier


6 år har jag bott mitt i grunderna på en fornborg,
2 gamla gravfält och några husgrunder
lite varstans..Sen att det tagit tills nu att förstå att våra
 forna förfäder var av annan kalibrer
än det som sägs idag  gick däremot lite fortare efter att ha besökt en jäkla massa platser .


Till skillnad mot dagens runologer så försöker jag inte på något sätt att förstöra eller
vandalisera stenarna utan försöker se vad fan det är.
En sommar penslade jag med "natriumbikarbonat"
 (nåt man har till hästar men jag har det till höns under krypsäsongen)
Det går bort direkt när det regnar..


Samt komma underfund med vad dom menar med
vita flacka och talrika stenar..


samt "märkliga" platser..


Okunskap = magi,kristendom och puckade bortförklaringar
kunskap= matematik,astronomi,samt besöka platserna och tänka själv.