lördag 30 januari 2016

Uppsala slott


Min farsa hade ett gig på Uppsala slott .
Då han inte får bära så följde jag med och tog även en liten runda runt .
Här står jag i Vasa rummet..


Ärligt talat så vet jag inte hur jag ska ta denna skurk..
Han tar bokstavligen knäcken på mig i alla kategorier..


Rövarhistorier /historieskildringar kan tolkas och skrivas hur som helst.
Men en sten är en sten..
Den här lilla stenen hänger prydligt i Vasarummet..
(dålig bild fotade med paddan )



Jag är hemskt ledsen men jag ser ingenting annat än 
dåligt ommålat plundringsgods..
Och på Uppsala slott finns det mycket sådant...



Det berömda riksrummet..


En del små "arkitekturella detaljer" sticker som sagt ur..



Dörren leden in till Riksrummet..
Vad det här rummet kallas vet jag inte..
nåns gemak var det, har jag för mig..
Men det var denna vägg som fick en del svordomar..


Andra sidan ..


Det finns många skyltar runt om..
Men den här fångade mitt öga..


Inte möjligt för allmänheten..
Sånt gör mig vansinnig..
Dold historia..Inte ens nån bild hur det ser ut utan en skylt..
Det är allt..
Detta måste ha varit ett mycket hemskt ställe..