fredag 8 januari 2016

Hemsta Hällen


Allt detta elände startade när jag kom hit en tidigt vårdag förra året..
Jag svor högt ,jag var ute efter att se några ordentliga sk skålgropar varpå
den första jag såg var karlavagnens position..
Inte fan knackar man in grop efter grop för att "smörja in berget.."




Sen att våra "nutida" lärda lekmän förstört det med felmålade egna komponerade påhitt
gör mig bara ännu mera förbannad..
Man RISTAR,Gnuggar,gnider,hackar inte fel.. i ett berg..kom igen nu..
Det man gör är att tolka skiten fel samt fylla i fel varpå detta uppstår..


Mina nordiska förfäder var inga puckon..
Sen om det är ormar som äter upp varandra eller
nån gubbe som sitter på nån häst med nån stav
eller han med hatten..så är det iallafall vårat arv...
Sen lever jag på 2000 talet..Inte på 1600..


Dom har räknat ut något.
Det är vad jag kallar för tidiga taltecken..
Varpå det sedan utformats till djur och sedan vidare..
En del berg är mer utmärkande än detta då falufärgen förvillar och förblindar.