måndag 18 januari 2016

Risberga Fornborg


Då jag endå var i farten så gick jag upp i Risberga Fornborg..


I mitten av den sk fornborgen


Det här var ju ytterst intressant skylt för en gångs skull..


Ena sidan..Åk hit och titta på hur stenarna Ligger sen berätta för mig hur detta 
skulle fungera som en boplats för våra forna förfäder..
Titta på BÅDA sidorna..


Längst med..


Uppe på toppen


Vet ni hur många fornborgar det finns registrerade i Uppland??
Googla på det..
Sen tycker jag ni ska läsa lite om dom samt åka runt där ni kan..
Har ni tillfälle åk och titta på "väderkvarnen" uppe på Torsåker..



Det här såg jag snabbt i ögonvrån på väg ner.
Jag gick igång rejält..Vet inte riktigt varför men 
det känns oerhört bekant på något sätt antar jag..

                                       

Jag gillar stora stenar..."blink blink"


Månen är uppe tidigt nu..


Den här känns ju oxå väldigt bekant ut..