tisdag 19 januari 2016

Antikvariatet Röda rummet


Röda Rummet i Uppsala hade böcker dom..
2 butiker oxå..
Dom hade Peringskölds monumenta för 7000 
(Om någon vill unna mig något fint så vet ni)
Det fanns även några litografier från Olofs natur teckningar..
Men dom vågade jag knappt titta på..

Däremot hittade jag massa annat men begränsade mig till dessa.
Då kvällens nöje ska bli att identifiera alla..ALLA..gravhällar i Uppsala domkyrka..
Sedan Fresta,Eds och Hammarby...osv..
Svenska Bibliotek under redaktion av J.Viktor Johansson
ska bli enormt trevligt att läsa..Det står om diverse präster och adelsmäns stora boksamlingar..

Kunskap sträcker sig inte till en ristad och kristad,huggen sk runsten..
Det är okunskap och förskönat 1600tals nonsens..
Om du däremot börjar att titta vad som finns runtomkring ,"gamla gravfält,högar,kullar,andra stensättningar,kyrkan..Den fanns långt innan kristendomen kom in i landet..
Det som idag är "dokumenterat" är när dom byggdes om till den nya religionens påhitt..
Titta på arkitekturen,på dessa enorma gotiska valvbågar,titta sedan på dessa fuckade opropotionella ommålade påhittade Albus pictor målningar..
Man bygger inte sånna här kyrkor för att sedan måla dessa osammanhängande målningar..
Du ser ju för fan att det är fel...Så istället för alla dessa förbannade feltolkningar som görs hela tiden ska jag en gång för alla med dagens jäkla teknik utan att förstöra måningarna visa er orginalet..
Det som fanns innan...Du kan oxå göra det..
Ipad,ritpogram,kamera..

Om du verkligen vill veta vad som skett här i Norden så  räcker det inte med en "historiebok" av dagens kiosklitteratur..Du måste ut själv och titta..
Det enda jag ville var att hitta några skålgropar eller sk hällristning där jag bor.
Nu sitter jag uteslutande och plöjer Latinska manuscript,kyrkoinventarier,åker runt om och om igen,
In i skogar,museum,osv
Jag har ju fördelen att bo där jag bor så jag kan bara gå ut på tomten eftersom det står en gammal fornborg här samt 2 stora gravfält från yngre och äldre sk järnålder..

Men om du verkligen vill veta så måste du nollställa dig om allt som vår historia om våra forna förfäder handlar om..
Du får gärna kontakta mig och jag visar gärna vad jag hittat och vet.
Historien om vårat forna rike börjar inte i kyrkorna.Dom börjar vid dom gamla gravfälten,stensättningarna runt om i landet som är så uteslutande och omfattande att jag förstår varför arkeologer och historier skiter i att informera allmänheten om det..
Men du behöver som sagt inte vara historiker eller nån utbildad arkeolog för att gå på ett gammalt gravfält idag..Det du däremot måste göra är att åka runt och se det..