söndag 10 januari 2016

Realmente Extrano


Först har jag läst på om det utvalda området väl..Tex Odensala
Alla fornlämningar som finns runt omkrting samt inspekterat dom,fotat dom och gått några varv..
Läst om vilka skurkar som var verksamma under 15-1600 talet samt även
gått så lång tillbaka som det går..Protokollböcker från kyrkan,oftast Latin..
Topografiska kartor,samt hur mijön ser ut,typ ett gammal äppelträd,nyponbuskar,slånbärsbuskar,enbär,krusbär,diken osv..gamla kartor,ritat egna kartor efter satellitbilder och sedan jämfört.
Åkermarkerna har inte ändrat sig så mycket i dom gamla landsbygderna..
Och självklart läst Upplands runinskrifter..Samt skrivit ner exakt vad det är för sten,
vem som varit där,osv..Sedan har jag även ritat av alla stenar  så noggrant som det går..

Jag fotar allt som jag ser,sedan när jag kommer hem så brukar jag kolla på bilderna varpå
det blir en hel del-Men va faaaaaaaaaaaaaaan!!..Oftast jämt..
Nu har jag som sagt min nya lasermätare vilket betyder att jag måste åka runt ett varv till..
Men jag börjar med några väl utvalda gammla gravfält till det..

Hur som helst så skriver jag sedan ut ,oftast i gråskala för det är lättast att se.
Skriver även ut mina egna skisser som jag gjort i olika lager..