söndag 24 januari 2016

Under putsen


Det här ska ni få se när jag är klar..
Det är "under putsen" ..Kan vara lite svårt att se eftersom 
jag "kalkerar" med pekfingret  (måste skaffa mig en ritplatta)
men mina forna förfäder har verkligen gjort ett bra förarbete så att säga,,
Trots omkalkning..

Sen som dagens avslutning tar vi mitt absoluta favorit citat med 
inledning från 
Carl Sagans Cosmos..(Läs den..)

Den tid skall komma då trägen och långvarig forskning bringar i
dagen ting som vilka nu är fördolda,
En enda livstid om än helt ägnad åt himmelens
hemligheter..Skulle inte vara nog för att utforska ett sådant väldigt ämne.
Denna kunskap ommer följaktningen att uppenbaras efter många tidsåldrars lopp.
Det ska komma en tid då våra efterkommande häpnar över att vi inte kände till
sådant som är själklart för dem..
Många upptäckter är förbehållna kommande tidsåldrar då minnet av oss blivit 
utsuddat.Vår värld vore en eländig liten sak ,om den inte ägde något för varje
tidsålder att utforska.
Naturen avslöjar inte alla sina mysterier på en gång..

Seneca Naturales quaestiones
7;e boken Första århundradet e.dendär