lördag 23 januari 2016

Ignito nolla cupido


Där jag bor finns det oändligt mycket fornlämningar.
Lite för mycket så att säga..för att förbigås..
Som tex Raäs "ny fynd i bogårdsmuren" Som visserligen
 hade dokumenterats av Dybeck åratal innan men förbisetts..
Man kan ju undra hur mycket mer..Hur som helst..
Fornborg, Två st äldre och yngre gravfält, gamla grunder,stensättningar,
Med andra ord så består hela Markim och Vallentuna av "gamla gravfält"..


Jag ska ta reda på vad fan detta är..
Ett sammesurium av olika taltecken som sedan utvecklats till dekorativa mönster av nåt slag.
Man har lekt med taltecken i kalligrafisk stil..
Har jag kommit fram till..


Vad är det här för märkliga egendomliga "ristningar" vars dunkla historia är ett minne blott?
(Läs RAÄS fältrapporter om märkliga stenar..Åk sen dit och titta)
Suck


Annan ljusättning..Titta noga..
"Konsekvenserna strider mot logiken
De vetgiriga utplånas
De kunskapsrika Triumferar"


Övertäckt av rappning..Jojo..
Lathet snarare..Lättare att skriva så eller hur?
Först var min tanke att dom hade nån slags packning (typ gips)
Sedan alla dessa prickar som var typ markering av något slag.
Färgerna jag sett är grön,gul,nån slags svart tjärliknande geggamoja,
och svag röd 
Den här ser ut att vara dekorerad med tecknerna i käften..
Och sidleds som dåtidens 3d..