torsdag 21 januari 2016

Sten Studier


Man kan säga att jag är en självlärd "stenolog" ..
Det betyder att när jag ser en sk runsten tex så måste jag veta vad
för material det är..Sen tittar jag på hur stenen ser ut,vilka skador,vart den kommit ifrån "sprängt".
Så länge ni fortsätter att tjata om eran magi och mystik kommer ni aldrig att få veta
varför pyramiderna byggdes eller varför Stonehedge restes..



En sten är inte en sten..
Likasom att säga till en lapp att det snöar..
Eller att -det är bara höns...


Sen hur stenarna ligger runt om.. Inte bara på ett ställe..
Men vissa ställen som varit stora kungsgårdar brukar jag ta
 mig en runda längst åkerholmarna och skogsdungarna...


Sen åker jag tillbaka och fotar i olika väderlekar,sol och uppnedgång..
På alla stenar som jag vet att det är något på som dagens dagisforskare struntat i..


Idag finns det ficklampor med ultraviolett strålning.
Ett tips åk till Naturhistoriska och titta i deras Stensamling..