onsdag 15 juni 2016

Upside down Kingdom


-Jaha..Och vad är nu detta hon har ritat kan man fråga sig.
Vilket jag med gör..Men denna sten hittades upp och ner inne i en
 "kyrka" varpå man tog ut den och målade något passande 
"förkritsligt" motiv.
Därav har jag nu under några veckor ritat i varenda rispa på den 
stenen. Och så här blev det..tills vidare..
Orginalmotivet innan den "runologiska" tolkningen och 
färgläggandet bestod tyvärr i något helt annat.
Om dom däremot hade tittat lite nogrannare så skulle dom med 
ha sett det , men nu när stenen är så pass skadad och övermålad så har 
den tagit mig en aning längre att "framställa"..
Orginal knackningen är gjord från sidan.Han som gjorde den här var
stadigare på handen än jag på pennan.
Men han har gjort det i så många utsökta detaljer,ornamentik och kontraster
att jag är helt färdig.
Men nyfikenheten tar tyvärr över..
Sen har Martin Aschaneus varit här..
Och då är jag extra nogran.