måndag 13 juni 2016

Skogsruds Run och Stenlära


Jag mår ingen bra just nu då Chefen (min ledartupp) är
dålig.Jag har haft honom sen han var nykläckt och hört hans
kuckilurande varje dag i 5 år.Därav är jag mer hysterisk än vanligt
och har nu bosatt mig i hönshuset..
Bra med trådlöst..
Hur som helst så är detta då en sten..
Som ni ser..Men då den ligger där den ligger så utgår jag ifrån att 
den är en sk  "otolkatochförbisedd" sten.


För nöjets skull så börjar jag med att "rita" alla 
svarta prickar på stenen.
I gult..
Tidsåtgång ca 1 timme.


Sen ritar jag av mest i sk "oförståelse" då jag 
inte har nån aning om vad det är eller om det är upp och ner,eller
vart stenen legat eller kommer ifrån.
Men efter att ha ritat av några 100 tals stenar med olika prickar,
kontraster och annat så börjar jag äntligen att se sammanhanget.
Den här vart ganska halvtaskig och slarvigt avritad av mig men
bara för att visa er vad jag menar..
Tidsåtgång ca 2 timmar..



Och så här blir det med dom båda lagren 
ritade på stenen..
Därav kan man se att den är gjord i 3 lager.
Dom vita prickarna är större lagret,som håller ihop
dom mindre lagren.De svarta markeringarna vette fan men det går
att dra ihop till tecken av något slag.
Och jag försöker inte hitta på..Jag vill se vad fan det är.
Därav att jag är den enda i Sverige som kan göra detta.


Det här är mitt hönshus Eggeby
Jag har byggt det till Chefen (svarta tuppen)
Tog mig lite över ett år att skruva ihop med min grannes hjälp.
Mitt rövarband består i ca 25 damer och 7 herrar
(alla har givetvis namn)
Men det är Chefen som bestämmer och jag står bakom honom i alla
lägen..