söndag 5 juni 2016

Finsbo


Finsbo kyrka
Jag körde hela 282:an runt idag.
Vilket fantastiskt område,natur osv..
Läget var utmärkt placerat av svenska kyrkans
 dåtida representater.
Forsen går nedanför,öppna stora fält,sjöar på båda sidorna,
sen stora stora stenar (förmodligen "stenbrott") bakom en bit upp.


Samma uppbyggnad som Markim bla..
fast större och högre dårå..



En sten fanns här..
det fick mig att gå igång ännu mera..
Därav fotade jag varenda sten i bogårdsmuren,
samt bron..med andra ord 
allt..Vart ca 300 bilder här..


*morr*
Jag har fyllt i så ni verkligen kan se vad det står..
Dessa hänger ovanför ena ingången..





Bogårdsmuren..
Kom för fan igen nu..


En bit längre ner finns denna magnifika stenbro..



Jag hoppade såklart ner..
Ett sådant här tillfälle att se hur bron är uppbyggd.
En brobåge var nämligen torrlagd..




Innan bron ligger denna gamla jordkällare.
Tips ni som åker hit..Gå här bakom sen fortsätt längst
 med dom stora stenarna
upp mot skolan och bakom där..
Du kommer fatta vad jag menar..