lördag 4 juni 2016

The Righteous and The Wicked


Blybleck från Fosie

När jag var liten brukade jag alltid läsa Kalle Anka på lördagar.
Nu läser jag K-Blogg.Den är lika rolig den med.
Man har alltså kommit fram till att denna bleckplåt som dessutom 
varit ihopknycklad är en ristad magisk besvärjelse??
Ärligt talat..
Man har alltså tillverkat bly för att sedan rista in på latin
dessutom fel..
Och nu när RAÄ har så modern teknik har dom endå inte lyckats 
tyda skiten..


förstorad detalj ifrån blyblecket

Nu har ju jag inga toppverktyg förutom PS,Lightroom och 
Artrage, och ett "menvafanhumör"
Nu ägnar jag mig visserligen åt "logik och sunt förnuft" varpå
det hela funkar bättre för mig.
Nu vände jag bara bilden upp och ner och börja rita på..


Men jag är nöjd med mitt trollspö..
Och allt som står på latin är bara ett bonus.
Därav försökte jag rita av denna pjäs för att få
fram dom latinska orden..


Staden Bath i England är en fantastisk medeltida stad.
Dom har kvar de romerska baden som dom gjort om till ett museum.
(Ska lägga upp bilder snart)
Det är fortforande vamt vatten  men inte så värst trevligt ..
Hur som helst..Dom här små blyblecken står i en monster där..


Ca 3x3 cm..



Man har alltså framställt sånna här blybleck för 
att sedan skriva in "magiskaformler"