fredag 3 juni 2016

Skogsruds Runologi och stenlära


Jag börjar med att rita av stenen i tex PS eller Art Rage.
Den här har jag  hållt på med till och från i snart 2 år.
Jag ser bara att det är något knackat på stenen och jag 
är för jäkla nyfiken för att låta det vara..
Sen läser jag om området..osv..
Den här stenen har jag hittat och tro mig ingen bryr sig om
"runfynd" eller "nyarunstenar" idag.
Dom vet inte hur eller vad det är och går fortforande efter
"futharken" .Utan att ens titta på stenen ,hur den ligger,
området,osv..Ser man ett R så ritar man dit det utan
att ens tänka på att det kanske är andra linjer som går
under och över..


Den här stenen har fotat lika många ggr som 
Aftonbladets skvallerfotografer har av Johhny Depp typ..
Eller ..ja..en aning mer då..
Sen skriver jag ut fotona oxå..Slår upp vad det kan tänkas
vara för sten..osv..


Jag skulle aldrig ha fortsatt med det här om det inte
hade varit så att jag faktiskt får fram något.
Det som jag däremot får fram är däremot inte "ristat" eller "kristat"
utan något helt annat.jag försöker inte på något sätt
"hitta på ",jag vill se vad fan det är..
Detta har tagit mig 1000 tals timmar.
Jag ger mig inte.


(Ur mitt stora anteckningsblock)

Jag har ritat av så mycket,jag är helt färdig ,
detta har kostat för mycket men jag kan inte sluta nu.

(Ur mitt stora anteckningsblock)

Sen när man skriver av runorna från runstenarna
och staplar upp dom så här, så blir det ännu mera ologiskt..
Det finns ingen som helst logik i dagens runologiska tolkningsförsök
överhuvudtaget..Dom har inte ens försökt annat än att ..?



"The more you know ...The crazier you look"


Jag är väldigt förtjust i överappade kyrkor.
Speciellt dom som är dåligt rappade..
Det lustiga med den här teckningen är att det är
samma ornament fast på en uppochnervänd runsten 
ifrån Vallentuna Kyrka.
Märkligt..


Jag vette fan alltså..
Annat än att det är åt helvete fel med
det som  idag kallas "runologi"