måndag 6 juni 2016

Lövö Kyrka ,Ekerö,Drottningholm


Lövö Kyrka beskådades idag.
Samt större delen av Drottningholm.
(Farsan var här och körde ljud men glömde en högtalare
till min stora glödje annars vette fan om jag hade åkt hit..)


Här har vi en hårt ombygd "kyrka".
3 olika epoker inte så svårt att se..


Titta noga nu..


Några stenar fanns att beskåda..



Ska vi "tolka" det som om torndelen hör till den
äldsta delen av denna "kyrka"?
Det här ser du på alla "kyrkor" i Uppland som 
inte är" överrappade."
Stenarna är lagda på speciella ställen och sätt..
Dom mörka små stenarna markerar ganska bra syftet med 
denna sida.. Inte sant..?
Nu är jag visserligen lite före er eftersom jag varit överallt.
Men därför vill jag visa er vad det är jag menar..


Sen tar vi andra sidan och tittar.

"When a wizard goes over to the dark side.theres 
nothin and no more that matters to em` any more"
Rubeus Hagrid


"Aveada Kadavra"