söndag 26 juni 2016

Thieves in the night


Söndagar ägnas åt "sorteringavpåsamlade codex,manuscriptochannat"
samt latinstudier..

Där har jag  olika delar ur olika lagar ,krönikor osv..
Min egen lilla historia bok kan man säga.


Sen brukar jag skriva ut dom i tillräklig storlek så jag kan
följa efter med min penna efter deras hand.
(Har gjort det specifikt med allt som  har med Martin Aschanus att göra)


Jag kan alltså inte bara läsa om någon historisk person av någon nutida
sk historiker.Jag måste åka runt till dom ställerna som personen i
 fråga styrde och ställde på samt se det som finns att se på museum,
monument,brev dom skrivit osv som finns tillgängligt.
Magnus Gabriel De La Gardie  och vissa andra  (typ Jakop Ulvesson)
som stör mig får sina egna
samlingsböcker som jag sorterar upp i årtal osv..
Jag gillar ordning och reda,,
Sen går det snabbare för mig när jag kommer på något att se och jämföra.