tisdag 14 juni 2016

Sten studier (Gotlands bildstenar i Fornsalen)


Det är sånt här jag undrar över..


I år ska jag besöka resterande 68 kyrkor på Gotland tänkte jag.
Eskelhem ligger på topplistan..Samt några skogsdungar av intresse..


Jag ser ingen logik i vad fan detta ska föreställa.
-Ja men det är nu något heeeeeeeeddddnniiiisskkkttt 
myyyyyssstttiiissskkt
därav blir det stämplat och godkänt så..För att ingen orkar bry sig
eller "engagera " sig i vad det annars kan vara..
Jaha?


Här var vi en stor sten.
Någon medeltida akademiker som försökt ge sig på
tolkningsförsök och kommit fram till detta..
Om du tittar lite närmare så ser du att det går andra raka rena linjer..
Ska vi inte se om vi kan göra våra forna förfäder upprättelse i 
och ta fram det som denna sten egentligen skulle sett ut.?
Man kan det idag med min lilla "teknik"
Utan att ens kladda svar målarfärg eller falurödfärg på stenen..


Då börjar jag med att dra ner rödfärgen i PS.
Sedan tar jag mitt trollspö och helt enkelt ritar i dom rena linjerna
som syns..
(btw den är upp och ner)


Bra där RAÄ bra där..