onsdag 29 juni 2016

Judgement day


En liten "teckning" jag håller på med.
När jag är klar ska jag säga vart det är ..
Tagit mig ca 4 timmar nu..
ca 7 lager är detta..


"I enklaste laget.."
Men eftersom ingen ens har sett detta,eller ens utgått ifrån
att  stenarna ligger som jag säger och skriver
i enorma stenmosaikmönster..
Och eftersom dagens historiker och forskare inte kan tänka själva
utöver vårat "fattiga källmaterial om de Uppländska folket" så kommer
dom aldrig att få veta eller lära sig.
Jag kan tyvärr inte lita på någon alls överhuvudtaget som förlitar sig
blint på gamla fantasihistorier uppdiktad av präster från 1600 talet..
Tyvärr..
Jag litar på mina forna förfäder ,dom som byggde landet..
Och var här före kristendomen.
Dom som hade kunskap som vi idag inte vet ett skit om.
Men det ska jag ta reda på..
Och för att göra det så måste man börja från början,
vilket jag gör ,när land och rike inspekteras in i varenda skogsdunge,
men använder mig av dagens teknik och sunt jävla
förnuft.
Sen kan jag visserligen trolla sådär någorlunda nu..
Då det uppländska folket ägnade sig åt dessa hedniska ritualer
så ska väl jag inte vara sämre..
Ni ska få en fantastisk historia om det Uppländska riket..
Det som jag lärt mig att se genom att åka runt,läsa,fota,
skriva,rita,natt som dag i ur och skur.
Mej kan ingen lura längre..

Följ mig
och jag ska lära dig