onsdag 8 juni 2016

Albertus Pictor ..Håbo-Tibble


Håbo-Tibble kyrka
 (Har inte varit där hittade bilden på nätet)
 med förklaring att detta skall vara evangelisten Lukas symbol..
En bevingad oxe..
Seriöst??..Titta noga på bilden,Titta sedan på kartan vart
Håbo-Tibble ligger.Om du vill gå snäppet lite längre så titta
på präst och biskopslängden samt "frälseätter" vid ca 1300..
Samt vad för stjärnvalv tex..Sturevalv,kimitostjärnan,
stjärnvalv slagna i gratteteknikkryssvalv,åttauddig stjärna osv..


Min målarbok att färglägga  med Albertus Pictors 
målningar har tagit knäcken på mig.
Och det här är en av anledningarna.
Med dagens teknik är det inte så svårt att få fram 
orginalmålningarna.
Dom som skrapades och rappades bort innan han fick sätta
penseln i taket..
Ett dåligt förarbete  samt  slarvig målning till mitt
stora nöje..


Den här ska inte vara med i min målarbok så den får ni.
Dagens Albertus Pictor..
Med förklaring att det är jätten Goliat..
(Shyssta spandex måste jag medge)


Jag har seriöst ritat av alla Albertus Pictors målningar..
Hoppas ni blir lika förbannade som jag när  ni
sitter och färglägger..