lördag 25 juni 2016


Solna kyrkans ena valvbåge..

Med anledning av Upplansbygdens påstådda fattigdom på 
gamla folktraditioner.
Det är ju såklart inte dagens historiker och forskares fel.
Dom vet ju inget bättre än att tolka fel i mystiska och hedniska förklaringar.
Men jag är av annan kalibrer förstår ni.
En riktig jävla Upplänning.. Och jag har varit nästan överallt..
Därav sitter jag nu och ritar av varenda kontur,rispa,och prick i 
Solna kyrkans valvbåge.
Man bygger inte sånna här kyrkor för att sedan "rappa" över dom och sätta dit
dessa "pictor helgon och blomrankor" tyvärr...
Men om man bara åker till en kyrka och sedan -Jaja men så är det..
Så kommer du aldrig att få veta.
Därför åker jag runt om och om igen..
Det stör mig..
Nu är jag efter 9 anteckningsböcker och några 250 000 foton på stenar
ännu nogrannare,jag mäter gravhällarna,kategoriserar in dom i stentyp,
ritar ut vart dom ligger,
hur dom såg ut innan om det finns källor (som typ Peringskiöld)
Gravarna utanför,räknar "naturliga stenar"osv..

Och varför gör jag detta då ingen jävel bryr sig..?
Jag gör det för jag vill veta.
Dom har gått hela vägen ifrån Rom och slaktat alla som inte
böjt sig för kristendomen..alla..
Folk har bott här i Norden i 10000 tals år lång före kristendomen
segrande..
Inte fan bygger man 3000 kyrkor i Sverige för en enda religion
med tanke på den fornnordiska byggnadskonsten..
Kom igen nu..