onsdag 23 mars 2016

Vallentuna Kalendariet


Vallentuna Kalendariet
Nu är det en glasmonter och ca 2 dm mellan mig och denna
lilla klenod av" forntida ursprung" .
Men med dagens teknik gör jag så här för att få 
fram det som finns men som ingen ser eller
orkat fylla i då man inte vet hur vilket jag ska lära er.
Photoshop -Adjastment-invert-exposure.. tex..
Sedan Art rage på Ipaden varpå jag fyller i varenda
kontur och streck på mm..


Photoshop-filter -smart sharpen
sedan Art Rage ..


Photoshop-Image-Tranform-Skew
(det betyder att man kan "rättaupp" föremålet så att säga..
Sedan Art Rage..


Art Rage 
Ett fantastiskt ritprogram som man kan "kalkera"
 direkt på typ.
Zooma in ..Så man får med alla detaljer..

Detta har nog ingen historiker eller forskare ens försökt..
Men jag delar gärna med mej av detta gratis till alla..
Det som kostar däremot är tid..
Detta är ca 3 timmars "pekfingervals"


Tänk om Hadorph hade sån här teknik.
Kunde han gjort det själv istället för att anlita tecknare.