fredag 18 mars 2016

En kladd om ett nytt runes-pråk


Johannes Bureus lilla anteckningsbok ifrån 1628
Jag kunde inte skrivit den bättre själv då vi 
an någon "märklig" anledning med ett litet glapp på ca 400 år
delar samma "krumelurer".
Har verkligen ingen runolog ens tittat i denna??


Eller överhuvudtaget ifrågasatt hela våran "runologiska" 
sk översättning av märkliga och egendomliga tecken vars
dolda ursprung ingen vet någonting om..?
Det står ju för fan här..Svart på vitt..
Det här är precis det som jag kommit fram  till.
(fast jag inte vetat vad det är jag kommit fram till bara att
det har varit ett annat språk här i norden,andra tecken)
efter att ha varit och beskådat större delen av 
upplands runstenar,kyrkor,gravhällar,bogårdsmurar,
hällristningar,kyrkoinventarier.osv..

Jag ger fullständigt blanka fan i om det nu visar sig vara tidiga sk taltecken av 
östarabisk stil..Rätt ska vara rätt..