lördag 26 mars 2016


När det kommer till giriga biskopar och präster vars
flottiga fingrar kladdat sönder våra fina gamla böcker till deras
idag som felstavade och övermålade kladderi.
Sen om man vet vem som haft den i sitt förvar så blir iallafall
jag ännu mera "tillmötesgående" angående att se vad han sysslat med,
då jag vet att han hade en "förkärlek" till att klippa sönder och 
komponera sina egna alster på andras .
Lite som jag har för biskopar och präster som inte ens
behärskar språket dom skrev på..Märkligt va..
Att ingen ens har tänkt eller ifrågasatt det..?

Mitt lilla "alster" här ovan är ett gammalt bokomslag i kalvskinn,
utnött och  "föråldrat"  samt vart i händerna av en storskurk.
Därav några timmars "ritapåbilden" nöje.
Men det lustiga är att jag får fram något,däremot har jag ingen 
aning om vad det är bara att det är något.

Som har "förbisetts" som det så fint heter..

Linje för linje.prick för prick