tisdag 8 mars 2016


På Historiska andra våningen har dom några gamla kyrklockor
ståendes bla..


När jag besöker kyrkor så går jag alltid upp i klocktornet och
fotar klockorna.Sen läser man om deras ursprung osv..
Det är ganska påfallande logiskt tänkande efter ett tag
att se vart dom "gjutit" om klockorna och tryckt på 
felstavade bokstäver och årtal.
En del är tom spacklade med nån gegga.


Den här ..satan.. ursäkta men i skrivandes stund vart jag en aning
upphetsad när bilden lades upp..Hur som helst.
Det här ska föreställa
en av Upplands äldsta kyrklockor Söderbykarl såklart.
Den ruinen skall inspekteras inom en snarrik framtid..


Jag har såklart spenderat några timmar med denna i mitt lilla
ritprogram .
Pappa klämde ur sig en skön kommentar till mig:
-Du bara ritar och ritar cirklar som ingen förstår..
Jorå..=)


Jag har som sagt fyllt i streck efter streck 
men det är det enda sättet.
Det finns absolut inga genvägar,enbart för dagens historiker 
kanske men inte för mig då jag inte tror på religion,magi eller mystik.
Utan vetenskap i form av kunskap och sunt förnuft.