fredag 4 mars 2016


Hoho den här hittade jag idag i bokaffären.
Det är samma teknik som jag använder mig av bara det att
jag inte har siffror att gå efter utan bara prickar..
Men ett tips till er som vill lära er..


Här har vi då en "rest" sten som står i en buske.
Mitt emellan kyrkan och Bogårdsmuren 
i Norrsunda
Jag ser 4 olika lager av invecklade ornamentalista mönster..
Men att sitta och bara titta funkar inte för mig så det är bara att sätta igång..
Prick för prick...


Jag nollställer mig helt och försöker inte hitta några "bokstäver"
eller "rundjur" utan följer linjerna,drar inte ihop något som inte ska
dras ihop som runologerna gör idag.
Men det här har tagit mig månader och timtals stenstirrande och ifyllande att komma fram till.
Det här är mer avancerat än så..Därav "bristpånyarunfynd"..


("Konsten att rita av en runsten")

Jag har fått många smällar av historiker och sk forskare när jag försökt förklara för dom.
Det har tagit mig hårt  men samtidigt gjort mig mer fokuserad,då dom flesta
 som jag pratat med inte ens varit ute som jag är eller ens pålästa.
Eller ens försökt ,Varför ska jag rita av en runstenför det har man ju redan gjort på 1600 talet..
suck.

"Anpassad allmänbildning".


Men som sagt jag läser mycket.Och åker runt .
Bogårdsmurarna finns det mycket att iakta för den som är intresserad.



Men jag gör inte bara en avritning utan flera av samma.
I olika storlekar osv.
För att verkligen vara säker..
Samt "lurar" mig sjäv i att vända bilden upp och ner för att testa och se.
Och så skriver jag ut bilderna.

Den här avritningen blev inte som jag trodde alls eller tänkte.
Den har gjort mig en aning förvirrad utöver det vanliga..


Min mamma sa till mig en dag.
-Ja men det är ju historiker som studerat i flera år.
Tror du inte dom vet?
-Att lära sig tänka på ett speciellt sätt ,svarade jag tillbaka
Att skriva någon annans tankar och kopiera någon annans teorier.
Att inte våga tänka själv  utan bara fortsätta i samma veva som alla andra.

Pyramidernas dolda ursprung är ett lysande exempel på långvarig idioti,Ingen vet men endå så står dom där.Varför inte ens försöka tänka i andra banor?Koppar,ledning,el?
Hieroglyferna som tolkas i dåraktiga förklaringar om solgudar,med konstiga hattar, och -ja men det är slavar som gjort det och mystiska symboler..Det är ju för fan inknackat överallt där..
Det är bara som allt annat idag överatt till gudomligheter och slavisk tillbedjan av påhittade gudar..

Hur som helst..