måndag 14 mars 2016

Skogsruds Naturlära


Häromdagen gick jag på tok för långt in i skogen.
Som tur var hade jag telefonen med mig annars vette fasiken.
Hur som helst.När jag "inspekterar" ett sk gammalt gravfält tex.
Brukar jag ta mig en "sväng om".
Titta på naturens olika skogspartier.


Då vägen går ca 10 m från högersidan av bilden,
samt en åker och rakt fram några stenkast ligger
"domarringen" efter potatislandet..Därav den lilla
skogspromenaden för att se omgivningen.
Sen brukar jag roa mig med att "tittapårovältor"
Då man kan se jorden bla,torv,sand,brända stenar osv..
Idag hittade jag tex en till magnetisk sten i en rotvältas grenar..


Jag var inne ett tag på att rikta kompassen på "vägsrunstenarna" då
jag tänkte att våra forna förfäder hade dom som "riktstenar" längst med
vägarna.Men eftersom dom flesta runstenar idag varken står på sin
ursprungsplats eller är hela så..Kan jag göra det endå för all del..
Bara för nöjets skull..
Dagens magneter är så starka att den jag har i handen som hittades idag,
nästan kunde lyftas med denna lilla magnet .
Jo jag är ett stort fan av Nichola Tesla oxå..
Håller på med lite egna "energimagnetismexpriment" utöver 
stenstirrandet och allt annat..