måndag 18 april 2016

The know what is what, but the dont know what is what....?


Utanför Danderyd kyrka..


Gravhäll i Hammarby kyrka.
Här har ni "förbisett"en hel del sten..
Den här stenen har använts hårt .
Det är minst 3 olika omknackningar men jag 
ska få fram  allihopa..


Men som alltid så leder linjerna
en till något annat.Jag tar alltså samma linje som är lika stor..


Sollentuna kyrka
En enorm pjäs..Här har vi olika typsnitt i diverse
"märkliga" "egenformiga" krumelurer och bokstäver..
Den har oxå "återbrukats" några ggr..
Du kan ändra ljusättning i Ps Så kan du även se vart dom har
brännt på stenen och "slipat" ner den..


Solna kyrka ena sidan..


Solna kyrkas innertak..
Med olika ljusättningar kan du se orginalkonturerna.
Då jag även förmodar att dom bara "rappat" över en gång.
Nu fotade jag med ipaden.Nästa gång ska jag ta med min 
ultravioltta ficklampa och kamera..Men man kan följa linjerna
ganska bra endå..


Uppsala "trefaldighetskyrka"..
Jag håller på med "vapenhuset"..


Solna kyrka
andra trappsteget på baksidan..


Fresta "under putsen.."
Jag ska ta reda på vad ni har gjort..



Fresta kyrka 
Ena sidan..
Man bygger inte sånna här kyrkor för att sedan
"rappa" över målningar för att kladda på sånt här..


Martin Aschaneus gravhäll i Fresta kyrka..
Som ni kanske förstår vid det här laget så
stör denna riksskurk mig..
En hel del...Han ger mig "kraft" och "styrka".
Då han varit slarvig och korkad och inte städat upp
efter sig..Spåren är lite för väl utmärkande vad han
sysslat med..Och jag ska ta reda på det..

Denna gravhäll är inte hans..
Det är någon annans..