torsdag 14 april 2016

Gustav Vasa


Gustav Vara .
Eran älskade "landsfader"
Jo han var verkligen fantastisk som "enade" Sverige.
För att inte tala om denna folkliga
 årstradition som kallas vasaloppet.
För utan honom hade vi knappast haft ett "vasalopp"


Gustav Vasas bibel..
Den finns nu att beskåda på litteraturbanken.se


Lindholmen.
Denna sten är "rest" åt Gustav Vasas ära..
Knappast..


På en kulle..
Men den gamla" fornborgen " bakom
bilden.Sen har vi en fantastisk utsikt över sjön..
Och träsk på andra sidan


Man ser det man ser och ignorerar det man inte förstår



Jag ser en bränd sten med "nya" inknackade bokstäver.
Jag ser 3 olika lager av ornamentaliska mönster av något slag.
Nu har jag en metod och teknik jag kommit på för att få fram
det som ni inte ser..En gång för alla..
Jag ser även en enormt viktig sten i denna,som står där den står
i ett syfte som idag ingen förstår eller ens försöker att förstå annat
än att den är ett "minne till Gustav Vasa"