fredag 29 april 2016

Englands resan

Min lilla Englands resa bestod i detta

Camden market (för mammas skull)
 Brittiska museumet med utställningen om
Sicily:culture and conquest
Samt
Salarna med stenplattorna från Numrid och
tidiga persiska riket,(jag fotade allt)
Andra våningen med klockor,keramik,sutton-ho
religiösa reliker av bysantisk stil bla..
Franks Casket var kul att se
och Lewis Chessmen..
osv..

Staden Salisbury med katedralen.
(hann inte se Magna Carta då tiden var dryga timen i denna stad)
Stonehenge
Staden Bath (detta var en enorm fröjd,aldrig hört talas om)
Romarna invaderade den nån gång på 40 har jag för mig.
Här fick man gå ner i dom Romerska baden som nästan var intakta,
Gamla grunder som fotades frenetiskt,,men tom mamma var imponerad.
Hela stadens arkitektur var fantastisk
Tog katedralen brevid,hette nåt med Abbey den med.

Planen var att ta naturhistoriska i London samt vetenskapsmuseumet
men jag hamnade på Albert och Victoria Hall..
Och där stannade jag..
Vilket jäkla museum,Här fanns allt i kopior visserligen
men kan man inte åka till florens för att titta på michelangelo
skulpturen,eller till Norge för att se dom fantastiska trädörrarna
så ska man åka hit.Altarskåp från tyskland,
sal efter sal med plundringsgods utan dess like.
Även en hel del från Skandinavien..
Åk hit säger jag bara och njut.

Sista stoppet vart Westminister Abbey..