tisdag 12 april 2016

Hårt mot hårt

Jag har "extraordinära förmågor"
Två superkrafter i kombination,som idag
kallas för ADHD/ASPBERGER.
Det har tagit mig många år att acceptera
detta ,samt försöka hålla mig i "skick" efter dagens
sociala regler ,etik och moral..etc..
Medicinernas biverkningar har varit ett mindre
helvete för att få lite lung och ro i huvudet.
Min "umgängeskrets" är mina djur och familj mer orkar
jag inte.

Folk idag som säger att dom har "lite ADHD" gör mig
vansinnig.Dom har ingen aning om vad fan dom pratar om.
.Det är ingen sjukdom.
Utan som min käre mor säger "glapp i kontakten"
"fiskarna simmar inte åt samma håll"

Det är detta som skiljer mig ifrån dagens historiker,forskare
och arkeologer.
Ett dygn för er vanliga är ungefär 2 dygn för mig.
Jag åker inte till ett museum jag åker till 6 museum..
Jag tittar inte på en kyrka utan på alla som finns i närheten.
Jag tittar inte på ett runalfabet utan på alla som finns.osv..

Hur som helst så har jag hittat något som får mig att
kunna hantera dessa två "extraordinära förmågor"
och det gör jag i  detta.
Min planerade bok om det Nordiska Rikets uppgång och fall
börjar mer och mer bli ett verk i Olof Rudbecks anda.

För att det inte ska bli något som helst tvivel om det jag skriver
så går jag därför igenom allt,folios,runstenar,platser,kalendrar,
stensättningar,hällristningar,,..alltså rubbet..
Fatta jag sitter och läser på¨latin nu..Och det enda jag ville hitta var
en "skålgrop" där jag bor..typ

Jag skriver detta för att ni som hittat till min sida även får en
insikt i vem jag är och varför jag kommit fram till detta.
Sen så ser jag ingen anledning till att dölja saker heller..