tisdag 12 april 2016


Planen var några folios av Nordiskt Uppslag.
Men jag hittade en hel del annat.
Det var kommando läsning och kopiering på hög nivå.


Bläddrade igenom en hel del folios ur olika
samlingar.Det här påminner mig om något
liknande jag fått fram ur ett övermålat pergament.


Då Albertus Pictor eran fantastiske kyrkomålare
använde sig av "den fattigas bibel" bilder så räcker
inte det svaret för mig.
Därav gick jag igenom dessa böcker idag.
Då det kommer från olika delar i tyskland kan man
idag även få fram" Pictors bok" ,Sen kan man även
vara ännu mera grundligare och leta reda på hur,var,vem,boksamling,
årtal.Då blir det genast intressant.
Sen när man ser alla dessa bilder,illustrationer..
Varpå det blir en hel del "menvafaaan" 
Sen kan man även ta en kyrka tex.Odensala..
Varpå jag letar efter varenda mall som används av era präster.
Då vet man oxå..


Det vart en hel del A3..