fredag 22 april 2016

Skogsruds Tekniklära


Ena takvalvbågen i Orkesta kyrka.
Det jag gjort här är ta in min bild i Art Rage
sedan börjar jag med att följa färgen och strecken som
av vad detta nu skulle föreställa..


Sedan kan man zooma in oxå..
Tänk vad fantastisk teknik vi har idag..


Sedan tar jag bort bilden efter ett tag och för att se efter vad 
och hur det ser ut.


Sedan vrider jag och vänder på Ipaden varpå en del
linjer,kontraster kommer fram,då vi inte vet hur det såg ut innan
ni målade över det.



Påfallade" anmärkningsbart "är att
takmålningarna under putsen inte är av "kristliga"
 attribut utan något helt annat.

Jag anser att jag kan tituelera mig som "universalgeni" 
då jag och ingen annan i hela Sveriges Historia
någonsin ens försökt.
Och det är helt enkelt därför att jag kan det nu.
Och du kan det med om du verkligen vill veta.

Kvällens boknöje blir ikväll:

Lagläsaren Per Larssons Dombok 1635
Upplands Lagmansbok 1578-79
Domböckerna berättar om Långhundra Härad på
1500 talet av Sven Ljungman