tisdag 5 april 2016

Sten Studier


Alltså 2 stora gravfält från både yngre och
äldre "järnåldern" ,talrika flacka stenar, i
x-antal stensättningar,
en fornborg, och en massa grunder..
Jag bor mitt i.. På en höjd oxå..
Klart man börjar undra..


Då jag inte finner dagens förklaringar om våra forna förfäder
logiska någonstans så ser jag ingen som helt utväg än att
sätta mig på plats och observera tex,stjärnhimlen,
solens upp och nergång..



Här har vi spenderat många timmar Tarzan och jag..


I Photoshop kan man tex använda sig av filtret Threshold.
Då kan man se olika förhöjningar" i stenen lättare .osv..


Sen kan man lättare se dom inbrända och djupt knackade tecknerna
bättre..Sen kommer det kluriga i att fundera ut
hur fan dom tänkt det här.Då dagens historiker och
forskare knappast ägnat sig åt stenstudier  eller "avancerattänkande"
annat än kopierade källtexter ifrån varandra..

Men men tur att ni har mig då..
Så det blir ordning på saker och ting..