torsdag 28 april 2016

Stonehenge


Tror ni en hagelskur och kraftig blåst kunde stoppa mig när jag äntligen
kom till Stonehenge.?..Givetvis inte.


Det här ligger helt åt helvete .(2 timmar utanför London typ)
Det finns ingenting runt omkring,
förutom en massa kullar och högar dårå.
Man har alltså kånkat dessa enorma stenar för att sedan placera dom 
här i vad dagens forskare nu kommit fram till har något
med sol och vinterdagjämningen.Då stenarnas position på detta
ställe är för utmärkande.
Vi har samma  konstruktioner här i Sverige men som om och om igen
feltolkas av nitiska historiker,forskare,runologer som
skeppsättningar,domaringar,tingplatser,,osv..


Här fanns det kullar och högar på båda sidorna på vägen till
stenarna..Vi har samma här i Norden..
På allvar alltså..


Man har alltså kånkat upp dom hit,ställt dom så här
i ett syfte som inte är utan "hedniska ritualer" som ni så gärna 
vill få det till.
Hur lång tid tror du det har tagit dom att räkna ut vart 
stenarna ska stå här?
Dom som gjorde detta?
Tror du dom bara tog det som fanns tillgängligt 4 mil härifrån?
Denna enorma kunskap går tillbaka längre än 4000 år..
Idag kan man faktiskt räkna ut  "stenarnas ålder",
genom att observera jordaxelns lutning,och annat..
Vilket är det som jag sysslar med här uppe i Uppland.


Jag ska åka hit i sommar,det ligger en bit härifrån.
Hur som helst.
Bilder tagna ca 300..
Skulle tagit mer men smärtan i händerna segrade över
förståndet så jag fick ge mig.


Titta noga nu...

Och åter igen..
Man "ristar" inte fel i sten.
Man "hugger" inte fel i sten.
Det man gör är att tolka fel om och om igen..