onsdag 4 januari 2017

My Way

Det Nordiska riket före den kristna historiens intrång och
före den romantiserade asatrons påhitt härstammar från en annan
kultur.
Det råder ingen tvivel då jag nu under 3 år har gått igenom allt ifrån
mangelbrädor,korkåpor,sagor och sägner,prickar och streck,skattfynd,
kyrkornas placeringar,brakteatrar,diplomatorium,stensättningar,dopfunt
kvaderristningar,stärnvalv,kungar,ätter hällristningar,
allt som har med sten att göra,ruiner,borgar,slott,
alla dessa förbannade biskopar
samt stensättningar runt om i världen,
för att inte tala om alla runstenar jag ritat av .
Alla museum jag varit på,resor till andra länder,Krakow,Winchester,
Salisbury,Bath,Stonhedge,Gotland,dalarna.Västergötland,Småland osv.
Det är nån slags  fornpersiska.
Dom som bodde här i landet ,dom som byggde dessa
kyrkor och bautastenar  var ett annat folk.

Deras historia vävs samman i denna slutsats om och om igen.
Då jag varit lång inne i Upplands skogar och inspekterat gamla
fyndplatser,gravfält,boplatser,utgrävningar.
Jag är tvärsäker.Jag har gått igenom alla indoeuropeiska språk,
taltecken,räknesätt från decimaltal till nollans uppkomst.
alla folkstammar och kulturer var deras boplatser var osv.

Skålgroparnas tragiska  öde på våra Uppländska stenar av dagens
elitforskares idiotiförklaring att man malt korn.Utan att ens tittat på dom.

Skålgroparna är astronomiska observationer över himlavalvet då dom
använde dessa för att hålla koll på tiden.
Det är min slutsats efter att i 2 års tid varit vid Ormsta nästan varje dag
och hållit på med dessa gropar.

Samt dessa krumelurer och gubbar jag får fram på bautastenarna och
runstenarna,målningarna i kyrkorna  innehåller detta folks seder och bruk.

Men jag är av annat krut.
Jag använder mig av dagens teknik
och denna enorma tillgänglighet att ta del av gamla dokument,böcker.
Samt den nya som möjliggör att kunna rita stenarna och visa på ett nytt sätt
varför ni tolkat det fel.
Att fortsätta tolka fel som ni idag gör är pinsamt och en enorm förnedring
för dom som knackat dessa stenar.Inte fan knackar man fel i sten.
Bara för att det inte passar kristendomen så har man helt enkelt skitigt i det.
Vi i Uppland har mest runstenar i landet och trots det är större delen
förstörda eller försvunna.
Hallå?