måndag 16 januari 2017

Bjälbo kyrka Stenstudier


Bjälbo kyrka inspekterades för några månader sedan.
Vad ska Svenska kyrkan med ett 37 meter högt torn varav
en av "rummen" i tornet kallas "drottning Ylvas kammare"
Hallå?
Denna kyrka byggdes alltså vid 1100 talet menar du då?
Samtidigt som alla Cictercienskloster,Dominikantkloster och andra
ordnar byggdes i samma veva?
Och samtidigt som alla lagar,indelningar av landet påbörjades?
Och inget utav godkännande av påven,måste varit en hel del 
brev som cirkulerat inte sant?


Den här" kyrkans" mäktiga torn och placering borde väl få någon
historiker att "haja till" men icke.
Dom har kanske inte varit här utan förlitar sig hellre på sina
"källdokument och diplomatorium" samt teckningarna som finns
från 1600..

Bergsknallen ligger precis brevid.
Den har stört mig några månader därav har jag spenderat
denna bergknall några kvällar i taget..

Jag ska visa..


Det man inte ser kan man idag.
Och jag ser tyvärr inga skepp eller "fruktbarhetsgubbar"
Jag ser ingenting utan ritar bara av alla linjer och då
kommer det fram..


Den historien jag får fram har ingenting med Sveriges och Upplands
fornnordiska påhittade historia.
Det borde ni väl fatta vid det här laget.
Idag kan du bara googla dig fram,men att åka till ställerna är en helt annan femma.


Det är en massa gubbar, 
Som gör något.
Mer får ni inte se.