måndag 30 januari 2017

Hällrisrtningar studier


Jag fattar inte.
Varför knackar man in sånt här i ett berg?
Krigsskepp,"solgudar" "fotsulor" det är förklaringen vi fått
och den enda som ni förstår..
Ni har aldrig ens försökt att få det till något annat ..
Hur många prickar är det?
Har det något samman hang annat än "kaninspår??
Dessa gubbar på rad då..Vad tror du dom kan tolkas som
annat än "gubbar på rad"..
Åhh jag vet..."Dom ska gå och be"..det gillar ni va..?


Då runologerna smetat på deras falurödfärg på våra hällar i 
sina egenkomponerade felifyllningar så har dom inte heller kommit
vidare eftersom dessa "tolkningar" är så "svåra att tyda"..

Jag däremot jag UTGÅR ifrån att hela berget är "ristat"..
Jag UTGÅR ifrån att det är fullpackat med sk "lagrad information".
Sen ritar jag bara i linjer eter linjer,konturer efter konturer.
Jag försöker inte få det till något som det inte är annat än det som det är.
Och här är det varken "paster Noster" eller 
Nils Hermansson som varit i farten..


Om han nu har gjort en gubbe där så är det så.
Jag tänker varken ifrågasätta eller försöka tolka det utan 
följer linjerna så blir det vad det blir.